VELKOMMEN TIL MIN SIDE






Hei takk for at du stakk innom siden min. ta gjerne kontakt med meg på tlf 41352405, eller på mail. Min mail adr: aldbdhl@gmail.com så kan vi ta en sjokolade prat.



Besøkstall

torsdag 15. oktober 2009

Ting 12: Skype

Skype kjenner og bruker jeg veldig mye. I stedefor å bruke mob. tlf. og fasttlf. bruker jeg Skype. Sparer en del kroner på den måten. Bruker en kamera og mikrofon, så er det gøy. Det er gøy å kunne se dem du snakker med, selv om det er store avstander det er snakk om.

Det gjelder både inn og fra utlandet.

Bilde kvaliteten kan være varierende etter værforholdene, veldig gode - dårlige.

Er forholdene dårlige så er det bare å skru av kameraet, så kan en snakke hvor mye en vil og stemmene er klare og tydelige.

Jeg har sendt mange forskjellige, store som små filer, som bilder, dokumenter.


Selv om avstanden er stor, kansje sitter en i hvert sitt land, har jeg hvert med å planlagt en ferie. Åpne forskjellige nettsider, samtidig som jeg satt å snakket med venner som skulle være med.


Kanalferien som jeg var med på for noen år siden, ble planlagt til den minste detalj, via Skype.


Jeg har sendt lynmelding til de fleste som ligger i mine kontakter. Det er en fin måte å sende en beskjed på. Beskjeden sender jeg når jeg har lyst, enten personen er logget på eller ei. Så snart den personen logger seg på, vil de se at det er en ulest melding.




Søke etter venner og godta når en får en forespørsel om å bli lagt i mine kontakter. Blokkere personer som du ikke vil ha kontakt med og behandle blokerte kontakter. Veldig greit, dersom du oppdager at det er feil person som er blitt blokkert, da er det fint å kunne rette opp den feilen igjen.

Jeg har lagt til bilde i min profil.

Det er også mulighet for å ringe1 gratissamtale fra Skype til fast tlf. Det har jeg også prøvet.

Jeg har brukt Skype i flere år og prøver å få så mange som mulig av mine venner til å bruke det.

Det er gøy.


Dere finner meg her:

anne.lise.instefjord.dybdahl

Visningsnavn: Anne
























1 kommentar:

  1. Så fint at du bruker Skype! Det er en fin og kostnadseffektiv måte å holde kontakten med familie og bekjente på. I tillegg passer det fint å bruke det i forbindelse med kurset. Jeg har lagt deg til som venn, så det er bare opprette en samtale med meg når du lurer på noe. :)

    SvarSlett